Header

Tuesday, August 19, 2014

MOTD (Makeup Of The Day) - Dora


Easy everyday bronzy makeup

Because it’s summer and the weather is really hot (thank god :D), I only used a really nice and thin BB cream (7) on my skin, so throughout the day it will not be uncomfortable. Then I used a concealer (8), because, sadly, at the moment I have some spots and acne. This concealer I used is longwearing so it’s perfect on a hot summer day. Then I used a highlighting concealer (10) under my eyes. After that I just dusted lightly a little bit of powder (11) on my face to set the BB cream and the concealer. After that I filled in my brows with some ashy-brown eye shadow (14). Then finally to achieve the bronzy glow I contoured just a little bit with a matte bronzer (15) , then I warmed up my face with a little bit of shimmery bronzer (6) and I used this one almost all over my face (but be careful with the bronzers, because we don’t want to look like we used Nutella as foundation :D). On the eyes I kept it really simple I only used a little bit of waterproof mascara (9). And finally on my lips I used two Rimmel Kate Moss lipsticks (12, 13) to achieve a really natural lip color. I used a baby pink shade a nude shade and I tapped it on my lips lightly with my finger.

Könnyű mindennapi bronzos smink

Mivel nyár van és az idő nagyon meleg (hála az égnek :D), a bőröm tökéletesítéséhez csak egy könnyű BB krémet használtam, így napközben nem fog zavarni a melegben ez a réteg az arcomon mivel vékony és könnyű. Majd mivel most sajnos van pár pattanásom, ezeket lefedtem egy kis korrektorral, aminek a formulája hosszantartó, így tökéletes egy meleg nyári napra. A szemem alatt highlighting korrektorral eltűntettem a sötét karikákat. Ezután az egészet egy kis leheletnyi púderrel fixáltam. Majd egy szürkés barna árnyalattal megcsináltam a szemöldököm. És hogy végre a tárgyra térjünk, ahhoz, hogy bronzos hatást érjek el, először egy matt barna bronzosítóval egy kicsit kontúroztam, majd egy enyhén csillámló bronzosítóval egy kicsit még átszaladtam a kontúrozott területeken (arra viszont nagyon figyeljetek, hogy ne vigyétek túlzásba a bronzosítást, mert nem szeretnénk úgy kinézni, mint aki Nutellát kent a fejére :D). A szemeket egyszerűre hagytam, csak egy vízálló szempillaspirált használtam. És végül a számra két Rimmel Kate Moss rúzst használtam, egy baba rózsaszínes árnyalatot és egy natúr természetes színt, amiket az ujjammal csak vékonyan felvittem, hogy természetes legyen.

No comments:

Post a Comment