Header

Wednesday, August 20, 2014

Easy, everyday make up - Zsofi





Today i am going to show you my everyday make up, which you can use also at school.
First I put the Benefit Porefessional Primer all over my face, then, because i have good skin right now, I only used a concealer, also from Benefit, for my under eye circles and around my nose, where i have a little bit of redness. I fixed the concealer with the Benefit Hello Flawless Powder, which covered more my spots. I put a little bit of concealer on both of my eyelids, on which a faint pink eyeshadow was got up from the Benefit Big Beautiful Eyes eyeshadow set. Then came my favourite part, which is mascara. I used 3 different types of mascara. First i put on the Astor Seduction Codes mascara on my upper lashes, which transformed them really rich. Then i used the Benefit They're Real mascara to separate my lashes. And finally for my lower lasher the Sephora Upside Down mascara was got up, because it has smaller brush, so i can use more easily. For blush i used the Coralista by Benefit, which has a natural peachy colour. I rarely use anything on my lips, but now i tinted my lips with two different types of lipstick. First i used the Rimmel Lasting Finish by Kate lipstick in the shade pink, which on a little bit of Nude lipstick by MAC was got up and i used my finger to apply them. 

Ma az én mindennapi sminkemet fogom bemutatni, amit akár iskolába is elkészíthettek. 
Elsőként a Benefit Porefessional Primert vittem fel az egész arcomra, majd, mivel most szép a bőröm, csak egy korrektort használtam, szintén a Benefittől, a szemem alatti karikákhoz és az orrom köré, ahol picit piros volt. Az egészet egy Benefit Hello Flawless Púderrel fixáltam, ami még jobban elfedte az apró bőrhibákat. A korrektorból egy leheletnyit vittem fel a szemhéjamra, amire később egy halvány rózsaszín szemhéjúder került fel a Benefit Big Beautiful Eyes Szemhéjpúder szettjéből. Ezután jött a kedvenc részem, ami a szempillaspirál. Én most 3 különbözőt használtam. Az Astor Seduction Codes szempillaspirált vittem fel először a felső pilláimra, ami szép dússá varázsolta őket. Majd a Benefit They're Real szempillaspirált használtam a pilláim szétválasztásához. Végül az alsókra a Sephora Upside Down szempillaspirálja került fel, mert kisebb keféje van, így könnyebb felvinni. Pirosítóként a Benefit Coralistáját használtam, ami egy natúr barackos szín. Ritkán szoktam a számra bármit is kenni, de most két különböző rúzzsal is színesítettem ajkaimat. Elsőként a Rimmel Lasting Finish by Kate rózsaszín rúzsát használtam, amire utána egy pici MAC Nude rúzs került, mindkettőt az ujjaimmal halványan vittem fel.

2 comments:

  1. Someone is a Benefit fan! I am too :o)

    I recently done an everyday make up post too, see what I use here: http://www.milliecbeauty.blogspot.co.uk/2014/09/every-day-make-up.html

    Also if you are interested, I am having a YSL, Real Techniques and Barry M giveaway:
    http://www.milliecbeauty.blogspot.co.uk/2014/08/real-techniques-ysl-and-barry-m-giveaway.html

    Just became your first GFC follower :o) - Looking forward to seeing your posts

    x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, I love Benefit soooo much! :) - Sophie

      Oh my God! Thank You SO MUCH your reply, it means us almost the world, so thank you again! You made our day really happy! We're glad you like it! :) - Sophie&Dora

      Delete